Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2021 nr. 2

29-01-21

Wijknieuws 2021 nr 2

Met het oog op de zondag
Op 14 februari stond de jaarlijkse samenwerking tussen de kerken en de scholen gepland. Op een andere manier krijgt deze dienst nu gestalte: er zal één centrale online dienst zijn (een samenwerkingsverband tussen de verschillende geloofsgemeenschappen in Ermelo) gericht op de kinderen. Daarnaast wordt ook de reguliere dienst uitgezonden. Op deze zondag start ook het Paasproject van de kindernevendienst, met als thema ‘Jezus gaat ons voor’: over de ‘Ik ben’-woorden van Jezus. Ook is er een projectlied dat elke week terugkomt. Deze zondag gaat het over ‘Ik ben het water dat leven geeft’ (Joh.4).

Bloemen
Op zondag 17 januari werden de bloemen bezorgd bij mw. Termaat-Beelen. En de bloemen van 24 januari gingen naar mw. Van der Vlist.

Zang en liederen uur
Beste gemeenteleden,
Waarschijnlijk herkent u/ herken jij het wel: een lied wat je hoort, dat je raakt. Je luistert of kijkt er regelmatig naar. Muziek is emotie; het brengt vaak een herinnering (prettige, fijne of verdrietige) bij u/ jou naar boven. Een lied kan je ook terugbrengen naar een bepaald/bijzonder moment in je leven.
Op vrijdag 12 februari om 19.30 uur willen wij een live uitzending doen vanuit het Kerkelijk Centrum. De uitzending is dan via de kerkomroep en via YouTube te volgen.
Wij willen in dit uur uw/jouw speciaal gekozen liederen uitzenden. De liederen worden gezongen en begeleid door gemeenteleden. Thuis kan er ook meegezongen worden.
Wanneer u/jij een lied aanvraagt, vinden we het mooi als er ook een persoonlijke toelichting bij zit. Wij hopen op veel liederen en een mooi uur met elkaar!
Opgeven van liederen kan tot maandag 8 februari 2021 via onderstaand mailadres (klik op de naam):
Margriet Schouten
Herbert Bouwers
Gerben de Graaff

Uit de kerkenraad
Op 21 januari heeft de kerkenraad online vergaderd. Verschillende onderwerpen passeerden de revue. Het beleidsplan loopt dit jaar af en zal worden bijgewerkt. Vanuit de verschillende werkgroepen (pastoraat, jeugd, eredienst en gemeenteopbouw) wordt input geleverd, die we met elkaar zullen bespreken. De geplande bezinning over homoseksualiteit wordt op een later tijdstip vervolgd, wanneer we weer met elkaar in gesprek kunnen gaan. Een werkgroep gaat nadenken over de invulling van de middagdiensten. Gesproken wordt over de renovatie, waarbij ook de inrichting van het liturgisch centrum aan de orde gekomen is.

Verjaardagsfonds
De maanden december en januari hebben het mooie bedrag van € 267,80 opgeleverd. Door de corona wordt het lastig voor de dames om het op te halen. De volgende keer is op 24 februari. Allemaal hartelijk bedankt.
Vriendelijke groet, Anneke

Rozenactie JWV (met juiste e-mailadres)
14 februari a.s. is het weer zover: Valentijnsdag. De jongeren van de JWV 2021 grijpen deze dag aan, om eens flink de bloemetjes buiten te gaan zetten of liever gezegd te gaan bezorgen. Natuurlijk bezorgen wij rozen, deze kunt u zelfs door een lakei laten bezorgen. Anoniem, voorzien van een persoonlijk bericht, het kan allemaal. Een losse roos kost €4,95, met tekst €7,50 en bezorgt door een lakei €15,-. Voor iets minder romantiek kunt u bosjes gemengde tulpen bestellen. Een bosje van 10 tulpen voor uzelf (prijs € 3,95), of een setje van 3 bosjes (€ 10,-), zodat u wat weg kunt geven. Een beetje kleur kunnen velen wel gebruiken in deze tijd.
Uw bestelling wordt zaterdag 13 februari a.s. bezorgd op het adres dat u opgeeft. Wij bezorgen in Ermelo, Harderwijk, Putten, Garderen, Uddel, Leuvenum en Elspeet. U kunt t/m 6 februari a.s. bestellen.
Wilt u een bestelling plaatsen mail dan uw bestelling naar jwvkcermelo@hotmail.com. Vermeld daarbij uw naam en telefoonnummer en het adres waar de bestelling bezorgd moet worden. Heeft u vragen neemt u dan ook gerust per mail contact met ons op.
Alvast hartelijk dank voor uw steun.

Giften
Pastoraal medewerker Alfred Slofstra ontving een gift van € 50 euro (20,- kerk, 20,- diaconie en 10,- zending). Hartelijk dank hiervoor.?
Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Met een hartelijke groet,
R.F. de Wit