Home > Kerkelijk Centrum > wijknieuws 10-2020

05-06-2020

wijknieuws 10 2020

Met het oog op de zondag
Komende zondagen wil ik verder lezen in het bijbelboek Exodus. Vanuit de IZB wordt studiemateriaal geleverd, aansluitend bij het rooster van Vertel het maar. Aanstaande zondag lezen we Exodus 24, over de het verbond dat God met zijn vol sluit, en op 21 juni staat Exodus 32 op het rooster, de geschiedenis van het gouden kalf.

Heilig Avondmaal
Op zondag 21 juni vieren we als gemeente het Heilig Avondmaal. Hoewel we maar met een beperkt deel van de gemeente kunnen samenkomen, heeft de kerkenraad besloten om dit toch door te laten gaan. We willen dat als volgt doen: in de kerk doen we het zoals we dat gewend zijn (met inachtneming van de voorschriften); voor de gemeenteleden thuis zijn er twee mogelijkheden: of u kiest ervoor om zelf met brood en wijn klaar te zitten, en op het moment dat we in de kerk brood en wijn ontvangen, neemt u het thuis tot u. Of u kiest ervoor om op ‘geestelijke’ wijze mee te vieren: u heeft dan niet daadwerkelijk brood en wijn voor u, maar weet u door de Geest wel verbonden met de viering van het Heilig Avondmaal in de kerk. Zo zijn we, als leden van hetzelfde lichaam, met elkaar verbonden – juist door het offer dat Christus gebracht heeft.
Gezien de omstandigheden is er deze zondag geen avondmaalsviering bij de mensen thuis. We hopen dat dit de volgende keer weer wel mogelijk zal zijn.

Erediensten
Deze maand mogen we met maximaal 30 mensen samenkomen voor de eredienst. Vanaf 1 juli mogen dat er, als alles goed blijft gaan, 100 zijn. Deze maand gebruiken we om te kijken hoe het gaat. Ook voor de diensten in juli komt er een online reserveringssysteem. Heeft u geen internet, dan kunt u bellen met de scriba (Annet Kuyt, 0341-563095) om aan te geven dat u graag een kerkdienst wilt bezoeken. U kunt het beste ‘s avonds bellen.

Kerk open
Nu we elkaar minder ontmoeten en het bezoeken van kerkdienst nog beperkt is, is besloten om de kerk open te stellen. Voor wie het fijn vindt om even een praatje te maken en in de kerk te zijn: u bent van harte welkom op woensdagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur.

Omzien naar elkaar
We denken aan degene, die ziekte en zorgen kennen. Met het gebed dat u daarin de troostvolle nabijheid van God mag ervaren. En dat u ook merkt dat er mensen om u heen staan. Hoe mooi is het om te merken dat je er niet alleen voor staat, dat er een gemeente is die meeleeft.

Bedankt
Wij willen graag iedereen, dominee, ouderling en gemeente, heel hartelijk bedanken voor uw medeleven door de vele telefoontjes, kaarten, bloemen en gebeden. Het was hartverwarmend! Het heeft ons goed gedaan! We zijn ook heel erg blij en dankbaar dat Gerrit weer thuis is, en dat het zachtjes vooruit gaat. Wij moeten denken aan het lied wat we zo vaak hebben mogen zingen in ons koor. O, machtig God, wij brengen U de eer, En zingen, biddend en dankend, Uw naam ter eer!
Hartelijke groeten, Gerrit en Hennie

Bedankt
Hierbij wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor het sturen van kaarten gedurende de tijd dat er geen bezoek in het verpleeghuis mocht komen. Wat lief dat u mij en mijn verjaardag na al die tijd nog niet vergeten bent. Hartelijk dank en voor sommigen misschien weer tot ziens.
Mw. A. Schilperoort

Bloemen
De bloemen zijn op zondag 24 mei jl. bezorgd bij het echtpaar Van Engelenburg-van Nieuwenhuizen. En de bloemen uit de dienst van 1e Pinksterdag zijn naar de IJsvogel gebracht.

Gift
Tijdens een bezoek ontving ik een gift van € 50,-, waarvan € 25,- bestemd is voor de voedselbank en € 25,- voor de wijkkas. Hartelijk dank daarvoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.nl; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?

Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Met een hartelijk groet aan u en jullie allen,
R.F. de Wit