Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2022 nr. 8

10-6-2022

Wijknieuws 2022 nr 8

Met het oog op de zondag
Komende zondag sluiten we ons jaarthema ‘Zoals Jezus’ af en blikken we ook terug op het afgelopen seizoen. Wat heeft het ons gebracht? Verschillende gemeenteleden zullen daar iets over delen. We lezen uit Johannes 20 en 21, over de leerlingen, en in het bijzonder Petrus, die ingeschakeld wordt in het werk van God. Na de dienst is er een wat uitgebreider moment van ontmoeting, met verschillende mogelijkheden: een sing-inn, spelletjes en gespreksgroepjes over de dienst en het jaarthema. Rond 12.00 uur willen we het afsluiten met een kopje soep.
Op 26 juni mogen we als gemeente samen komen aan de tafel van Christus, waar Hij in tekenen van brood en wijn Zichzelf geeft, opdat wij met Hem leven. Hijzelf is de gastheer en wil ons laten delen in zijn volheid en heerlijkheid. Ik weet dat we het Avondmaal lang niet altijd zo beleven, maar zo is het wel bedoeld: als voedsel voor onderweg, ter versterking van de band met Hem, onze Heer en Heiland.

Viering Heilig Avondmaal thuis
Ook nu willen we weer de mogelijkheid bieden om thuis het Heilig Avondmaal te vieren. Als voor u de dienst om welke reden ook te lang duurt, en u zou toch graag ook het avondmaal willen vieren, neemt u dan contact met mij op. Dan komen we na de dienst bij u thuis met brood en wijn.

Omzien naar elkaar
Verschillende gemeenteleden zijn (ernstig) ziek, zitten in en behandeltraject, ondergaan kuren of herstellen van ingrepen.

Jubilea
Een tweetal echtparen in de gemeente viert deze dagen een jubileum: echtpaar Van de Kolk-Hupkes vieren op 15 juni hun gouden huwelijksjubileum: al 50 jaar delen zij samen lief en leed, gedragen door Gods trouw. Nog langer is het echtpaar Romkes-van der Have met elkaar verbonden: zij gaven elkaar het ja-woord op 28 juni 1962, en vieren binnenkort dus hun diamanten huwelijk.
Namens de gemeente een hartelijke felicitatie voor u en allen die bij u horen. En voor de toekomst Gods kracht en nabijheid toegewenst.

Bloemen
Op zondag 29 mei werden de bloemen bezorgd bij fam. Bruil. De bloemen uit de dienst van Pinksteren zijn naar de IJsvogel gebracht.

Verjaardagsfonds
De opbrengst van de maand mei is € 145,- De volgende keer is op 29 juni om 14.00 uur in het K.C., voor twee maanden. Alle gevers en de dames die ze bezorgen hartelijk bedankt.
Vriendelijke groet, Anneke

Ontmoetingsmiddag voor ouderen
De damesbezoekdienst nodigt u van harte uit om elkaar als ouderen weer te ontmoeten en wel donderdagmiddag 30 juni a.s. in het Kerkelijk Centrum. Het is de bedoeling met elkaar te lunchen, evt. het vernieuwde kerkelijk centrum te bewonderen en daarna is er nog de mogelijkheid enkele spelletjes te spelen in een van de zalen.
Ds. de Wit zal ook aanwezig zijn, dit helaas voor de laatste keer. Misschien een mooie gelegenheid voor u om hem nog een keer te ontmoeten. Vanaf 11.30 uur verwelkomen wij u graag en denken we de middag rond 15.30 uur te sluiten. Zo hopen we met elkaar op een gezellige middag!
U kunt zich opgeven bij onderstaande dames en ook kunt u hen doorgeven mocht u vervoer nodig hebben. Heel graag tot ziens donderdag 30 juni a.s. om 11.30 uur in het Kerkelijk Centrum.
Namens de damesbezoekdienst,
Eva van den Berg, tel. 558616
Doortje van Dasler, tel. 558373

Voedselbank - inzameling en ook punten sparen (DE)
Als gemeenteleden van het Kerkelijk Centrum kunnen we een bijdrage leveren aan mensen die het financieel moeilijk hebben (zie ook het artikel in dit kerkblad onder diaconie). Op zondag 26 juni staan er lege kratten van de voedselbank. Wilt u mee helpen om de kratten te vullen door de volgende producten mee te nemen: bak en braad (vloeibaar), kleine pot groenten (350gr), kaas (vacuümverpakt), vegetarische soep in stazak, bouillonblokjes (zonder zout), fles afwasmiddel en luiers maat.
De punten van Douwe Egberts kunt u ook inleveren. Dan sparen we samen voor koffie voor de voedselbank. Cadeaukaarten AH, Plus of Jumbo (voor(dag) verse producten) Alvast bedankt.
In de hal van de kerk staan weer kratten waarin u de producten kunt deponeren, maar u kunt uiteraard uw product ook geven aan een van de diakenen die daar aanwezig zijn. Wij hopen dat u mee wilt doen met deze concrete vorm van hulpverlening.
Alvast bedankt namens de Voedselbank Ermelo, Gijs van Norden

Examens
Verschillende vlaggen zag ik uithangen: geslaagd! Een hartelijke felicitatie aan wie dat betreft. Mooi dat de inspanningen beloond zijn. Tijd voor een nieuwe stap.
Voor wie nog een her heeft: sterkte en succes! Hopelijk zijn er niet die helemaal gezakt zijn, dat is altijd zuur. En als het toch zo is: heel veel sterkte daarbij.

Giften
Mw. Koos van Ganswijk ontving een gift van € 10, - en een gift van € 20,-. Zelf ontving ik een gift van € 50,- voor de kerk. Hartelijk dank hiervoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?

Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Een hartelijke groet aan u en jullie allen.
R.F. de Wit