Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2021 nr. 11

09-07-2021

Wijknieuws 2021 nr 11

Met het oog op de zondag
Het is fijn dat de mogelijkheid om naar de kerk te gaan er is, er mogen nu 100 kerkgangers komen. Laten we van die mogelijkheid ook gebruik maken! Vanaf 18 juli kunnen we als gemeente weer alle liederen meezingen. Toen we de laatste weken al een aantal liederen konden zingen, merkte ik hoe fijn dat was (en hoe we dat gemist hebben). Wel is het belangrijk om de anderhalve meter afstand te blijven bewaren. De komende zondagen staan er gastpredikanten op het rooster. Gezegende diensten gewenst!

Bloemen
Op zondag 27 juni werden de bloemen bezorgd bij fam. Bleijenberg. De bloemen van 4 juli gingen als groet van de gemeente naar fam. Goossen.

Afronding stage
De eerste week van juli heb ik mijn stage in Kerkelijk Centrum en de daarbij behorende supervisie positief kunnen afronden. Daar ben ik natuurlijk erg blij mee en dankbaar voor! Dit betekent dat mijn theologiestudie erop zit en ik mij verder kan voorbereiden op de toelating tot het predikantsambt. Graag wil u en jou (nogmaals) bedanken voor de mogelijkheid om u te ontmoeten, samen over God te praten en op die manier ervaringen op te doen. Ervaring als predikant in opleiding, maar natuurlijk vooral ervaringen van onze levens met elkaar en met God. Hartelijk dank voor uw en jouw openhartigheid en de mooie ontmoetingen! Wellicht tot ziens!
Hartelijke groet, Jeroen de Wind

Verjaardagsfonds
De opbrengst van de maand juni is € 269,55. De volgende bijeenkomst is op 1 september om 14.00 uur in het K.C. We hebben afscheid genomen van mevrouw A. Hagoort, ze heeft ons 18 jaar bijgestaan, nogmaals heel hartelijk bedankt en kreeg een boekenbon. Allemaal een fijne vakantie toegewenst en tot september.
Vriendelijke groet, Anneke

Giften
Ouderling Gerben de Graaff ontving € 25,- voor de kerk. Pastoraal medewerker Alfred Slofstra ontving € 20,- voor de kerk, € 20,- voor de diaconie en € 20,- voor de zending. Zelf ontving ik € 20,- voor de kerk. Hartelijk dank hiervoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?
Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Tot slot
Een kort wijkbericht deze keer. Niet dat er niets gebeurt. Maar het is wel duidelijk dat de vakantie voor de deur staat. Allerlei plannen zijn of worden gemaakt, maar het is nog steeds onzeker hoe het zal gaan. Kunnen we naar het buitenland, of blijven we in eigen land? Hoe het ook zij, of we nu thuis zijn, of erop uit gaan, zonder Gods zegen en nabijheid kunnen we niet. Ik sluit daarom af met de reiszegen van St. Patrick:
De Heer zij vóór u om u de juiste weg te wijzen.
De Heer zij achter u om u in de armen te sluiten
en om u te beschermen tegen gevaar.
De Heer zij onder u om u op te vangen
wanneer u dreigt te vallen.
De Heer zij in u om u te troosten als u verdriet hebt.
Hij omgeve u als een beschermende muur,
wanneer anderen over u heen vallen.
De Heer zij boven u om u te zegenen.
Zo zegene u God, vandaag, morgen en in eeuwigheid.

Met een hartelijke groet aan u en jullie allen,
R.F. de Wit