Home > Algemeen > Activiteiten

diverse locaties

Passion Challange 2019

Passion Challenge 2019
In de nacht van Pasen, de nacht van 20 op 21 april, kun je je opnieuw laten uitdagen door de Passion Challenge in Ermelo. De Passion Challenge is een actieve en inspirerende Paaservaring voor alle jongeren vanaf ongeveer 14 jaar tot ongeveer 25 jaar. Deelname vanaf 12 jaar is mogelijk in groepsverband met ook 14+ ers er bij. Je kunt je opgeven met je eigen groep of individueel. Er zullen teams meedoen die wat jonger zijn en teams die wat ouder zijn. Je trekt dan ook de hele nacht vooral met je eigen team op.
Het wordt weer een indringende nachtelijke tocht langs diverse locaties. Gedurende de nacht ontvouwt zich de geschiedenis van Jezus’ lijden, sterven en opstanding. Dit jaar is het thema ‘Kiemkracht’.
De Passion Challenge is een initiatief van het jeugdwerk van diverse kerken in Ermelo.
Opgeven en meer info via de website: www.passionchallenge.nl

Paasochtendviering Passion Challenge 21 april
Ook dit jaar eindig de Passion Challenge in de nacht van Pasen, in de open lucht, op Paasochtend. Rond het moment van zonsopkomst horen, zingen en ervaren we: de Heer is waarlijk opgestaan.
Graag vieren we dit moment behalve met de deelnemers van de Passion Challenge, met u als gemeenteleden van verschillende kerken. Ouders of gezinsleden van de deelnemende jongeren, of eenvoudigweg als gemeenteleden die dit bijzondere moment willen meebeleven. Daarom geven we nu alvast de plaats en het tijdstip door waar we de Paasochtendviering ‘Kiemkracht in de graftuin’ hopen te houden: Paaszondag 21 april vanaf ca 6.30 uur op het grote veld achterin begraafplaats Koningsvaren aan de Varenlaan 27 in Ermelo.
Natuurlijk begrijpen we dat sommige mensen deze locatie een eigenaardige of confronterende keuze kunnen vinden. Binnen het programma van de Passion Challenge, en in het bijzonder rond de Paasochtendviering hopen we tot uitdrukking te brengen hoe het licht van Pasen, de opstanding van Jezus Christus álles te zeggen heeft over onze dierbare doden. En uiteraard zullen we respectvol omgaan met de plek waar we ons bevinden. N.B. voor de ouders van deelnemers: na de Paasochtendviering zullen de jongeren nog een wandeling van ca. 15 minuten terug naar een andere locatie mogen maken om hun fietsen op te halen.
Namens het kernteam Passion Challenge,

Deel op Deel op

20 en 21 april 2019
diverse locaties

Zoek activiteit

Van
Tot

Vesper - elke laatste zondagmiddag van de maand

Elke laatste zondag van de maand (m.u.v. juli) is er in de Zendingskerk om 17.00 uur een vesper. Een inspirerende viering in het teken van stilte en stilstaan, samen zingen en luisteren, inspiratie opdoen en bidden.
Iedereen is welkom! Na de vesper is er soep met brood en kun je nog even napraten.

Dit jaar staat elke vesper in het teken van een inspirerende persoon. Wil je weten wie er deze keer centraal staat, volg ons dan op Facebook.com/Zendingskerk. Liever een mailtje ontvangen met een uitnodiging? Stuur dan een mailtje naar vesperzendingskerk@gmail.com. Hier kun je ook terecht als je vragen hebt.
zondag, 17.00 uur
Zendingskerk

minder

Jongerenwerkvacantie 26 okt - 3 nov 24